הקיץ הזה תלבשי יפן

"אם לשפוט לפי תצוגות האופנה של מעצבי העל (וגם לפי מדפי החנויות), הקיץ כדאי שהמשהו הזה יהיה קימונו. פירוש המלה ״קימונו״ ביפנית הוא ״משהו ללבוש״ ". ** מתוך עיתון הארץ, מוסף גלריה אופנה, כתבה מאת אנה בורד מיום 14.6.2015.

קימונו קסטרו קימונו של קסטרו, צילום אבי ולדמן

הקימונו הוא התלבושת הלאומית של יפן. חלוק הקימונו אינו חלוק-בית אלא מלבוש מפואר, בר-שימוש הן כלבוש רשמי והן בחיי היומיום. חלוק הקימונו הינו כתונת בית ארוכה העשויה משי, המעוצבת בצורת T ומאופיינת בצווארון ובשרוולים רחבים וארוכים, הנשמטים עד גובה הקרסוליים. על חלקו החיצוני של הקימונו ניתן לחזות בהדפסים ארוגים או צבועים, על פי נושא נבחר. כמיטב המסורת, בעוד נשים נשואות תעטינה בקימונו מסוג אחד, הרי שנשים שטרם נישאו תתעטפנה בקימונו מסוג אחר.

בעולם העסקים היפני הסיפור שונה. החברה היפנית בכלל ועולם העסקים היפני בפרט הינה שמרנית באופייה ובעלת צורת מחשבה שבטית ביסודה. היפנים הם עם גאה, שמאמין כי יפן הינה מיוחדת ונבדלת משאר ארצות העולם וכי היפנים שונים משאר העמים. כדי לעבוד ביפן, החברה הזרה חייבת לאמץ את מאפייני השיטה היפנית.

קוד הלבוש העסקי ביפן הינו רשמי ונוקשה, יש ללבוש בגד הולם. כלומר, חליפות לגברים ושמלות או חליפות מחויטות לנשים. אנשי עסקים בטוקיו נוטים להיות די פורמאליים בכל מה שקשור להרגלי הלבוש.

גברים ילבשו חליפה בצבעי שחור, אפור או כחול נייבי, חולצת Y שמרנית (לבן, תכלת, קרם עדין, פסים), עניבות בדפוסים שמרניים (פסים אלכסוניים, משבצות, צבע אחיד עם מרקם משתנה), לא משי מבריק, ללא דמויות מצוירות, גרביים: שחור או אפור, נעליים: חצאיות, שחורות או חומות מעור, מראה כללי: מגולח, מסודר ומקצועי.

גבר

נשים ילבשו חליפה נשית בצבעי שחור, אפור או כחול נייבי, חולצה שמרנית (לבן, תכלת, קרם עדין, פסים), איפור: עדין המעניק מראה מטופח אך לא מוגזם, גרביונים: כהים וחלקים , נעליים: נעלי עקב שמרניות, תכשיטים: עדינים, מראה כללי: מסודרת ומקצועית.

ומה לא לובשים: ג'ינס, טי-שירט, סניקרס/סנדלים/מגפיים, צבעים זוהרים/איפור מוגזם/תכשיטים בכמויות.

אישה

ולחלופין אין להגזים ולבוא לבוש בהידור מוגזם. רוב העובדים אינם עשירים וחליפות פאר ומראה של 'הצלחה' בסגנון האמריקאי יגרמו לניכור.

חשוב לשוב ולציין שאנשי עסקים וחברות זרות המעוניינים לעבוד ביפן, מחויבים להתאים עצמם לסגנון המקומי, לתרבות העסקית המקובלת, להרמוניה העסקית ולביצוע המדויק. כל חריגה עלולה לחבל בהצלחתה של העסקה. על פי רוב, מידת ההתקדמות של הפרויקט תלויה בקצב הלימוד של החברה הזרה וביכולת לעמוד בעלויות חדירה גבוהות

2 מחשבות על “הקיץ הזה תלבשי יפן

  1. כל כך חשוב לדעת להתאים את קוד הלבוש שלך לתרבות של הלקוחות שלך. לדעתי לעולם נדע מה אנחנו מוכרים, לפעמים גם נדע מה הם קונים. חלק ממה שהם קונים הוא המראה שלנו והכוונות שלנו

    אהבתי

  2. מעצבי האופנה היפנים ידועים בחדשנותם ובעלי השפעה בתחומי עיצוב רבים , האם מעצב העל היפני,איסי מיאקי הוא מקור השראה לאדריכלים המובילים בעולם היום?
    אתם מוזמנים לבקר ב http://archidialog.com/2012/03/14/are-issey-miyakes-pleats-the-inspiration-sources-of-zaha-hadid-grimshaw-and-sinclairknight-merz/
    ולהכיר אדריכלים מובילים כמו זאה חדיד המקבלים השראה מיצירות האופנה של איסי מיאקי

    אהבתי

כתיבת תגובה