למה כדאי לנסות ולהיכנס לשוק היפני?

פיתוח קשרים עסקיים בשוק היפני מהווה חלק בלתי נפרד מהתכנית האסטרטגית של חברות ישראליות רבות. יפן, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם (אחרי ארה"ב וסין), משמשת כאבן שואבת לחברות טכנולוגיה חדשניות המבקשות לחדור לשוק זהבדגש על תרופות וציוד רפואי, אשר זוהו כשניים ממנועי הצמיחה העיקריים של הכלכלה היפנית בעשורים הקרובים

  • יפן היא גן עדן שיווקי והשוק ההומוגני הגדול ביותר בעולם.
  • יפן היא אי בו כולם מכירים את כולם ומידע עובר במהירות.
  • ליפנים טעם אחיד והם נוטים לחקות אחד את השני – תופעת עדר.
  • השוק היפני הוא שוק נאמן.
  • יפן נחשבת סמן הימני של איכות – אם אתה ביפן סימן שאתה טוב!
  • רמת מחירים גבוהה.

ועם זאת יש גם לא מעט אתגרים בכניסה לשוק היפני:

  • מחיר הכניסה לשוק היפני גבוה מאוד.
  • התקנים הרשמיים ביפן מחמירים מאד, עליהם יש להוסיף תקנים וולונטריים ואת התרבות המקומית אשר מחייבת התאמת מוצר, עיצובו ואריזתו.
  • על מוצר לעבור סדרה ארוכה של בדיקות ובחינות. גם אישורי תקן אירופאים CE או אמריקאים FDA אינם מבטיחים כניסה מהירה. הכל חייב להיות על פי תקן יפני ולעבור בדיקות על פי הרגולציות המקומיות.
  • המושג של חשיבה לטווח קצר אינה קיימת בשוק הציוד הרפואי של יפן.
  • מערכת קבלת ההחלטות ביפן שונה, כמעט ואין חברות בהן החלטות מתקבלות ע"י אדם אחד, וברובן ההחלטה הינה החלטה קבוצתית של כלל הגורמים הרלבנטיים לנושא.
  • כאשר מציגים מוצר לשוק היפני, החל מהצעד הראשון, כל המסמכים והחומרים הרלוונטיים לשיווק מוצר, כולל מידע טכני חייבים להיות ביפנית.
  • מומלץ להגיע עם מוצרים וטכנולוגיות בוגרים, מושלמים ופועלים, ועם הוכחה מוכחת להצלחה, בפרט הצלחה בשווקים הבינלאומיים.
  • השוק היפני אינו מוכן לשמש פלטפורמה לבחינת מוצרים בפיתוח – אין כמעט מצב בו ייכנס לשוק מוצר זר שהוא פרוטוטייפ או מוצר זר בהליכי בטא.

 

כניסה לשוק היפני מזמנת פוטנציאל עצום, אולם ההזדמנות לממשה היא כמעט חד פעמית, לכן אנו בחברת ADDVALUE מתמקדים בפיתוח עסקי ובהערכות של חברות ישראליות לקראת חדירתן לשוק היפני. אנו מבצעים "גישור משולש" עתיר מומחיות ומבוסס על היכרות מעמיקה עם השוק היפני, התרבות העסקית במדינה, הרגולציה וההזדמנויות.

אנשי עסקים

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s