סוד ההצלחה של הקיט-קאט ביפן

כמעט כל מי שחוזר מיפן מביא איתו בין שלל המזכרות והמתנות כמה טעמים שונים ומשונים של קיט-קאט, חטיף אצבעות שוקולד.
איך חטיף של חברת נסטלה הבריטית הפך להיות מזוהה כל כך עם יפן ולמה הוא זוכה לכזאת הצלחה מסחררת ביפן?
הקיט-קאט הגיע לראשונה ליפן בשנת 1973 ואת הצלחתו הענקית ביפן ניתן לייחס לצירוף מקרים מוצלח במיוחד: השם קיט-קאט נשמע דומה למונח ביפנית ( Kitto Kattsu (きっと勝つ אשר משמעותו היא- "אתה בוודאות תנצח"  וכך הפך הקיט-קאט לקמע למזל והצלחה אשר מעניקים לתלמידים לפני בחינות גדולות.
בעקבות ההצלחה הגדולה חברת נסטלה החלה להוציא מהדורות מיוחדות של החטיף עם איחולי הצלחה מודפסים על האריזה עבור סטודנטים לקראת תקופת המבחנים, עבור טקסי סיום בבתי הספר…
כיום אפשר למצוא כ- 300 טעמים שונים של קיט-קאט, המשתנים בהתאם לעונות השנה ולאזורים ביפן אשר בהם ניתן לקנות קיט-קאט במהדורה המוגבלת רק לאותו אזור ולא ניתן למצוא את החטיף במקום אחר.


הטעמים המיוחדים כמו סויה, שעועית אזוקי או מרק מיסו, נשמעים מוזרים וביזריים לתיירים המגיעים מרחבי העולם, אך לא פעם ניתן לראות תיירים המתמקדים בחיפוש אחר כמה שיותר טעמים נדירים ולהביאם חזרה הביתה.
ברחבי הרשת אפשר למצוא סרטוני יוטיוב רבים של אלו שטועמים קיט קאט בטעמים לא שגרתיים ומדווחים על החוויה, אתרים המדרגים את הטעמים המוזרים ביותר או אתרים המדווחים על טעמים חדשים שהמגיעים ליפן.
גם מי שאינו מגיע ליפן בזמן הקרוב ועדיין רוצה לטעום קיט-קאט מיוחד כמו עוגיית מוצ'י או וואסבי יכול לקנות דרך אתרי האינטרנט הרבים קיט-קאט הישר מיפן.
אך מה שנראה מוזר לנו נראה טבעי לחלוטין ליפנים אשר הטעם הנמכר ביותר ביפן בשנת 2010 היה טעם הסויה…
יפן היא המדינה היחידה בה נפתחה חנות שוקולד המיועדת כולה לקיט קאט וניתן למצוא בה מגוון רב של טעמים.
אילו טעמים אפשר למצוא? כמעט כל מה שאפשר לדמיין, החל מטעמים הבנאליים כמו טעמי פירות או קינוחים כמו עוגת גבינה וקרם ברולה ועד מאכלים יפנים מיוחדים.
בין הטעמים היותר מוזרים (דעה אישית כמובן….) ניתן למצוא את טעם תפו"א, תירס על הגריל, מלח צרפתי, סאקה, צ'ילי, טופו וזאת רק טעימה על קצה המזלג…
קיטקאט3
* התמונות  מרחבי הרשת

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s