אנו חיים בעידן בו (כמעט) כל אחד פעיל ברשת חברתית אחת לפחות.
השימוש ברשתות החברתיות המקוונות כמו פייסבוק, לינקדאין, טוויטר ועוד שינתה מהקצה לקצה את האופן בו אנו מתקשרים עם הסביבה, את הדרך בה מוצאים עבודה, מקבלים ומעבירים מידע, מחפשים המלצות על מסעדות, בתי מלון ועוד.
מדובר באתרים/שירותים ייעודיים, המבוססים לחלוטין על תוכן הגולשים שלהם,ומטרתם: לאפשר למשתמשים שלהם לשתף מידע, תמונות, ואירועים משמעותיים עם חבריהם ועם העולם.
כיום הרשת החברתית הגדולה, המוכרת והרווחית ביותר בעולם היא רשת ה- פייסבוק (Facebook), המחזיקה כ-800 מיליון דפי משתמש ומאות מיליוני קבוצות.

גם ביפן ישנו שימוש נרחב ברשתות חברתיות רבות ומספר המשתמשים הולך וגדל בכל שנה.
פייסבוק:
דווקא הפייסבוק, הרשת הגדולה והמוכרת ביותר, איננה הרשת החברתית בעלת המשתמשים הרבים ביותר ביפן.
הסיבה העיקרית לכך היא שפייסבוק מחייבת להקים משתמש עם פרטים אישיים אמיתיים ואילו היפנים מאוד חרדים לפרטיותם ולכן חוששים מחשיפת הפרטים האישים שלהם כמו שם, כתובת אימייל, תמונה ועוד ברשת.
ביפן קיימת רתיעה ניכרת מחשיפת זהות, ורבים מהבלוגרים שם כותבים תחת שמות בדויים.
כתוצאה מכך, הפוסטים שמעלים היפנים דרך הפייסבוק הם לרוב פוסטים שיגרתים מאוד, לא נועזים ויצירתיים ושאינם שנויים במחלוקת.
בסופו של דבר, הפייסבוק הצליח לפרוץ את מחסום תרבותי זה ואף חוותה צמיחה מהירה בשנים 2011-2012.
כיום, ישנה צמיחה איטית בשימוש בפייסבוק, כאשר היפנים משתמשים ברשת זו ככלי מקצועי (בדומה ללינקדאין) ועל מנת לשמור על קשרים עסקיים עם קולגות ומנהלים.
למרות הצמיחה האיטית ביפן, הפייסבוק עדיין משמשת כערוץ תקשורת מבוסס ויעיל ביפן.
לינקדאין-
רשת הלינקדאין אשר משמשת ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין המשתמשים, לא נחלה הצלחה גדולה ביפן ולרוב המשתמשים הרשומים מיפן הם דוברי אנגלית הגרים במדינה.
LINE–
LINE הינה אפליקציית העברת הודעות והיא האפליקציה המובילה ביפן.
יחד עם זאת הופעתן של אפליקציות מתחרות גרמה לירידה במשתמשים ב LINE בשנת 2016.
טוויטר-
הצלחתה של טוויטר ביפן נובעת במידה רבה מהממשק הידידותי והאלמוניות של המשתמשים בה.
שני גורמים שחשובים מאוד לרשתות החברתיות היפניות.
הטוויטר חווה צמיחה משמעותית בין השנים 2014-2015, כרגע יש למעלה מ-40 מיליון משתמשים רשומים ביפן.
גם ידוענים ומובילי דעה מעדיפים ל"צייץ" בטוויטר, והמשתמשים שיכולים להישאר אנונימיים יכולים לעקוב אחריהם ללא חשש.
אינסטגרם-
רק בשנת 2016 החלה הרשת לשיתוף תמונות לבסס את מעמדה ביפן וכיום מדובר ברשת החברתית אשר גדלה הכי מהר ביפן.
את הפופלריות של האינסטגרם אפשר לייחס גם לאנונימיות ולממשק קל ונוח עבור המשתמשים.
עסקים רבים ביפן, בעיקר עסקים לממכר אביזרי אופנה, מוצרי שיער ויופי, נעזרים באינסטגרם על מנת לפרסם את מוצריהם.
סלבריטאים יפנים נעזרים באינסטגרם למנף את הקריירה שלהם ולפרסם תמונות ולקדם מוצרים שונים.
Snow-
האפליקציה הפופולארית ביותר בקרב בני הנוער ביפן – בדומה לסנאפצ'ט שפופולארי מאוד בקרב בני הנוער מארה"ב גם ה Snow היא אפליקציה לשיתוף תמונות וקטעי וידאו, המאפשרת להוסיף טקסט, סטיקרים וציורים ביד חופשית.
ה Snow ממוקד עבור קהל בני נוער מסין ,יפן ודרום קוריאה, באפליקציה יש פיצ'רים ופילטרים המתאימים בדיוק לטעמם של בני הנוער האסיאתיים.
- כל התמונות מרחבי הרשת