בחודש ינואר השנה התקיימה בטוקיו התערוכה הגדולה באסיה לטכנולוגיות מתקדמות בענף הרכב – Automotive World
התערוכה מיועדת לשווקי הרכב באסיה ובעולם כולו ומוצגות בה טכנולוגיות מתקדמות בענף הרכב. השנה הציגו בתערוכה כ-11 חברות ישראליות מטכנולוגיות שונות, החברות הישראליות, הידועות בחדשנותן, מובילות בתעשיית הרכב העולמית בתחומים רבים כמו טכנולוגיות אוטונומיות, מערכות ניהול תחבורה, ראיית מחשב, שליטה קולית, מחווה והכרה גרפית, אבטחת סייבר, שירותים מבוססי מיקום וחסכון באנרגיה.
אף על פי שישראל אינה עוסקת בייצור כלי רכב, בשנים האחרונות היא הפכה למעבדת תחבורה עולמית אוטונומית וחברת תחבורה חכמה. החברות הישראליות, הידועות בחדשנותן, הן מובילות בתעשיית הרכב העולמית בתחום הטכנולוגיות האוטונומיות.
תעשיית הרכב ביפן היא אחת מתעשיות הרכב הגדולות בעולם ומאז שנות ה-60 נחשבת יפן לאחת משלוש יצרניות הרכב הגדולות בעולם.
כמה מן המותגים הגלובליים הידועים ביותר שלה שייכים לתעשיית הרכב כמו טויוטה, הונדה, ניסן, מיצובישי, סובארו, דייהטסו, מאזדה, לקסוס ועוד.
בשנים האחרונות, עם התפתחות התעשייה בסין, נאבקת יפן על המקום השלישי יחד עם גרמניה.
כיום, מספקת התעשייה ביפן עבודה ל 5.5 מיליון בני אדם המהווים 8.7 אחוזים מכוח העבודה ביפן המועסקים בייצור רכב ותעשיות נלוות.
טויוטה, הונדה וניסאן הן יצרניות הרכב המובילות ביפן שהפעילות שלהם מתפרסת ברחבי העולם. יחד עם זאת, משרדי ההנהלה ויחידות המו"פ ממוקמים ביפן.
בכלכלה הגלובלית של היום, יצרני הרכב היפנים מייבאים חלקים ורכיבים בשיעורים הולכים וגדלים ועל מנת ליצור תחרות בספקים בחו"ל, ממשלת יפן מעודדת את היצרנים המקומיים לגוון את היצע המוצרים שלהם.
כדי להישאר תחרותיים בסביבה גלובלית, תעשיית הרכב היפנית משקיעה משאבים רבים במו"פ מקומי ובינלאומי.
ההשקעה השנתית במו"פ בתעשיית כלי ברכב ביפן מסתכמת ביותר מ -2 טריליון ין (18 מיליארד דולר), סכום המהווה כ -21% מההוצאות למו"פ בכל מגזרי התעשייה של יפן.
כיום, יצרני הרכב ביפן מתמקדים יותר בשווקים זרים ומחפשים להשקיע בטכנולוגיות מתקדמות ובחדשנות בענף הרכב מחוץ ליפן.
