התחממות יחסי הסחר בין ישראל ליפן

היחסים העסקיים בין ישראל ויפן עלו השבוע שוב לכותרות לאחר ההכרזה של ענקית הסחר היפנית מיצובישי על פתיחת מרכז חדשנות בישראל.
מרכז הפיתוח יסייע לתאגיד באיתור חברות סטארט-אפ ישראליות בתחומי הרכב והתחבורה החכמה.
זהו תאגיד הסחר הרביעי מיפן שמקים מרכז פיתוח בישראל. היקף ההשקעות היפניות בישראל בארבע השנים האחרונות עולה על 5 מיליארד דולר.
ההתחממות ביחסים הכלכליים עם יפן החלה לפני כחמש שנים והיא נובעת, בין היתר, מהביקורים ההדדיים של ראשי הממשלות בישראל וביפן במאי 2014 ובינואר 2015 בליווי משלחות עסקיות רמות דרג ובעקבות מזכר ההבנות שנחתם לחיזוק את הקשרים העסקיים עם תאגידים יפנים שונים בעיקר בתחומי סייבר, ציוד רפואי ,טכנולוגית מידע וחקלאות.
ישראל ויפן1

סייבר-
מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה מציין כי עד השנים האחרונות עיקר הקשרים הכלכליים עם יפן התמקדו בתחומי סחר, אך לאחרונה נרשמת סקרנות גוברת בישראל כמרכז חדשנות ויזמות טכנולוגי.
בשל כך, צפויה בשנים הקרובות התעניינות יפנית גוברת בישראל, במיוחד לאור תחילת ההכנות לאולימפיאדת טוקיו 2020 והצורך במציאת פתרונות בתחומי סייבר ומידע כאשר מדינת ישראל ידועה בכל העולם בשל חדשנותה והטכנולוגיה המתקדמת שהיא מייצרת וכמובילה עולמית בתחום אבטחת מידע ובמציאת פתרונות אבטחת מידע ייחודיים וחדשנים אשר מהווים פריצת דרך בהתמודדות עם האיומים של התקפות סייבר.


בריאות-
ביפן, ממוצע ימי האשפוז למטופל הוא הגבוה בעולם ועומד על 20 ימים(בישראל 3 ימים).
ולכן כיום ממשלת יפן מנסה לקדם מערכות וציוד רפואי התומכים בטיפול בבית באופן שיסייע לשחרר מטופלים מבית החולים מהר יותר.
בנוסף, אחוז המבוגרים באוכלוסייה היפנית הולך וגדל ומהווה כ 25% מהאוכלוסייה. עלייה זו יצרה קהל יעד גדול אשר במוקדם או במאוחר ילקה במחלות גריאטריות המחייבות מעקב וטיפול רפואי ראוי.
מאחר שחלק גדול מהקשישים מעדיף להישאר בבית, נוצר ביקוש רב למערכות הנותנות מענה למחלות הנפוצות ביותר האופייניות לגיל זה.
מצב זה  פותח דלת להזדמנויות רבות בתחום המכשור הרפואי.

חקלאות-
ממשלת יפן שמה לעצמה מטרה לביצוע מהפכה טכנולוגית בחקלאות על מנת להגדיל את שיעור האספקה העצמית של המזון מ- 20% ל- 50% עד שנת 2020. מדובר בהשקעות של מאות מיליארדי ין בשדרוג ענף החקלאות על ידי הכנסת טכנולוגיות חדישות, הגדלת תפוקות והורדת מחירי התוצרת החקלאית, על מנת ליצור ביקושים ולהגדיל את צריכת התוצרת החקלאית המקומית וכן גם הגדלת יצוא התוצרת החקלאית לארצות השכנות לאי.
פיתוח קשרים עסקיים בשוק היפני מהווה חלק בלתי נפרד מהתכנית האסטרטגית של חברות ישראליות רבות וכעת מציע השוק היפני הזדמנויות גדולות לחברות הישראליות.
התעשייה הישראלית הינה תעשייה משלימה לזו היפנית, בעוד ישראל ידועה במגוון הסטרטאפים והפתרונות החדשניים שהיא מציעה, יפן ידועה בהיותה מקום מושבם של התאגידים הגדולים בעולם, המתאפיינת במשמעת תאגידית יוצאת דופן ויכולות ייצור מהגבוהות בעולם.
המפגש והחיבור בין היכולות השונות הללו יוצר מגוון הזדמנויות ואפשרויות לשני הצדדים.
יצואנים שהצליחו לחדור לשוק היפני מספרים על תמורות גבוהות יחסית לשווקים אחרים ועל נאמנות – כל עוד איכות המותג נשמרת.
חקלאות ביפן

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s