עושים כיף בפוריקורה

אחד הבילויים המועדפים על בנות העשרה היפניות זה להצטלם במכונת צילום, אבל כשמדובר ביפן זה לא סתם צילום פספורט רגיל, אלא מכונת צילום הנקראת פוריקורה שבאמצעותה מתקבלות תמונות מושקעות, משעשעות ובעיקר ממש "קאוואי".
המצולמים נעמדים כאשר מאחוריהם מסך ירוק או כחול ומצטלמים בפוזות שונות.
אחרי הצילום בוחרים רקע משעשע לתמונה מתוך מגוון עצום של רקעים ומתקבלת תמונה חמודה אותה אפשר לקבל ישירות לדוא"ל או לקבל עותק במקום. כל מכונה מציעה רקעים שונים ככה שאם הצטלמתם במכונה אחת תמיד תוכלו להשתעשע מחדש עם רקעים שונים במכונה נוספת.

הפוריקורה הגיעה ליפן בשנת 1995 וכבשה מיד את היפנים, במיוחד את בני הנוער (בעיקר את הבנות…). בסוף שנות ה-90 כמעט כל נערה מתבגרת ביפן החזיקה ברשותה קלסר ענק המלא בצילומי פוריקורה עם החברות או עם בן הזוג.
בתחילת הדרך הציעה הפוריקורה רק מסגרות מצוירות ואפשרות "להוסיף" לצילום דמות של סלבריטי וכך להעמיד פנים שהצטלמת עם אדם מפורסם…

פוריקורה4

שיאה של המכונה היה בשנת 2002 ומאז הפופולאריות של המכונה נמצא בירידה בגלל כניסת הטלפונים החכמים אשר מציעים מצלמה ואפליקציות רבות עם פילטרים לתמונות משעשעות.
בשביל למשוך חזרה את הקהל הצעיר החלו דוכני הפוריקורה להציע אפשרויות נוספות:
1.בעקבות אהבתם הגדולה של היפנים לדמויות אנימה יצרו פילטרים מיוחדים במכונה הגורמים למצולמים להיראות כמו דמויות אנימה באמצעות הגדלת העיניים, הקטנת האף והפה, שינוי צבע העור, שיער ארוך ומבריק ועוד.
2. חבילות מיוחדות המאפשרות להשכיר תחפושות מושקעות, פאות צבעוניות, אביזרים נלווים כמו אוזני חתול וזנבות, כל אלו הופכים את התמונה להרבה יותר מיוחדת ומצחיקה.


השימוש במכונה מתחלק לשני חלקים:
1. דוכן הצילום בו מתבצע הצילום עצמו.
2. עיצוב התמונה- עמדה עם מסך בה הלקוחות בוחרים ומעצבים את התמונה באמצעות עט אלקטרוני- אפשר לצייר על התמונה, לבחור עיצובים והעיקר לתת דרור לחלק היצירתי… השימוש בעמדת העיצוב מוגבל בזמן אך עדיין יש מספיק זמן ליהנות מהחלק היצירתי וליצור תמונה יפה ומשעשעת.


עלות השימוש בפורוקורה נע בין 200-400 ין (בסביבות 15 ₪)  וכמובן ככל שמשתמשים ביותר עזרים התשלום גבוה יותר.
אין הגבלה על כמות המצטלמים במכונה- ככל שמצטלמים יותר אנשים באותה תמונה, העלות תהיה נמוכה יותר.
מכונות הפוריקורה ממוקמות בעיקר באזורים בהם מבלים בני נוער כמו קניונים, ארקייד (משחקיות וידאו הנפוצות ביפן) ואזורים, כמו שכונת שיבוייה, בהם מסתובבים בני נוער.
הכניסה לפוריקורה לגברים בודדים אסורה על מנת להגן על לקוחות הפוריקורה שהן בעיקר בנות צעירות.


הפוריקורה מצליחה מאוד במדינות נוספות באסיה כמו טיוואן, דרום קוריאה וסינגפור, ישנה הצלחה גם בארה"ב, אך באירופה הן נחלו כישלון…
למרות הירידה במכירות המכונות ממשיכות להתחדש ולהתפתח. לאחרונה אף השיקו מכונות חדשות המתממשקות עם אפליקציות וכך אפשר לשתף את התמונות בקלות לרשתות חברתיות.
חידושים אלו עוזרים לפוריקורה להמשיך ולהיות אהובה על בנות הנוער היפניות.
קהל יעד נוסף למכונות הם התיירים שנהנים להצטלם  בפוריקורה והתמונות משמשות כמזכרת משעשעת ומיוחדת מהטיול ביפן.
פוריקורה12

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s