קימונו-הלבוש הלאומי של יפן

אחד האובייקטים המזוהים ביותר עם תרבות יפן הוא הקימונו. פירוש המילה "קימונו" הוא משהו שלובשים או בפשטות, בגד, מלבוש. במקור היה הקימונו לבוש של פשוטי העם או בגד תחתון של האצולה ביפן. והחל מהמאה ה-16 הפך לפריט הלבוש העיקרי של שני המינים בכל המעמדות. רק במאה ה-17 התחדדו ההבדלים בין בגד של נשים לבין בגד של גברים. מאז הוצגו לראשונה ביפן בגדים מערביים באמצע המאה ה-19, נעשתה הפרדה במינוח בין בגד מערבי לבגד יפני. כאשר התחילו ללבוש ביפן בגדים מערביים באורח יומיומי, המילה קימונו קבלה משמעות של "בגד יפני מסורתי".

כיום נלבש הקימונו בעיקר כלבוש חגיגי לאירועים מיוחדים כמו טקסים, חגים, ומסיבות משפחתיות, אך קיים גם טרנד של החזרת הקימונו לאופנה היומיומית.

הקימונו מיוצר במגוון רחב של בדים, העשויים מתערובות כותנה ועד משי עדין במיוחד מחירו עשוי להיות יקר לא במעט ולהגיע אף למחיר של 20,000$.

סגנונותיהם של הקימונו נעים מסגנון רשמי באורח קיצוני עד מאוד ועד לסגנון פשוט, קל ונוח לשימוש יומיומי.

מידת הרשמיות שבקימונו הנשי נקבעת על פי רוב על ידי הדוגמה, האריג והצבע.

קימונו לנשים צעירות הם בעלי שרוולים ארוכים המעידים על כך שהן טרם נישאו, והם נוטים אפוא להיות משוכללים יותר מאשר קימונו רשמי דומה המיועד לנשים מבוגרות.

קימונו לגברים עשויים בדרך כלל צורה בסיסית אחת, בצבעים מאופקים למדי.

מידת רשמיותם נקבעת אף היא על ידי סוג וצבע האבזרים, האריגים ומספר או העדר הקא-מון (סמלי המשפחה), כאשר מספר גבוה של חמישה סמלים מסמל רשמיות קיצונית.

המשי, הוא האריג הרצוי והרשמי ביותר.קימונו העשויים אריגים דוגמת כותנה ופוליאסטר אמורים לשקף על פי רוב סגנון פשוט ונוח יותר.

הטיפול בקימונו:

בעבר, לעיתים קרובות היה צורך בפירוק הקימונו לגמרי על מנת לרחצו, ובתום הרחצה והייבוש הוא היה נתפר מחדש ומוכן ללבישה. כיום התפתחו שיטות ניקוי חדישות, וכך אין צורך ולעשות כן, אנשים רבים מעדיפים לנקות את הקימונו שלהם בניקוי יבש, הגם שאפשרות זו עשויה להיות יקרה עד מאוד ואף בלתי אפשרית בעבור סוגים מסוימים של אריגים וצבעים.

ישנן דרכים מסוימות לקיפול הקימונו, שיטות אלו מסייעות בשימור המלבוש ובשמירה עליו מפני התקמטות בעת האחסנה. לעיתים קרובות יאוחסן הקימונו עטוף בנייר.

יש לאוורר את הקימונו  בכל עונה של השנה וכן לקראת ובתום כל לבישה שלו.

בשלהי המאה ה- 20, הקימונו קם לתחייה, קימונו יד שנייה הפכו מבוקשים בקרב צעירים אשר מעצבים אותם מחדש או משלבים אותם עם פירטי לבוש אחרים, ובעונת הקיץ מציעות חנויות הכל- בו שפע של יוקטה (קימונו כותנה).

נראה כי הקימונו הופך שוב לפריט אופנתי.

*התמונות מרחבי הרשת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s