יפן מתקשטת לקראת חג המולד

גם יפן מתקשטת לקראת חג המולד הנקרא "כריסומאס".
ברחובות הערים אפשר לראות עצי כריסמס מנצנצים בשלל אורות וקישוטים מרהיבים ברוח החג.

ביפן הנוצרים הם ממש מיעוט, פחות מאחוז אחד של האוכלוסייה. למרות זאת, רוב היפנים חוגגים את "כריסומאס", אולם ללא גורם דתי. סתם חוגגים: עושים מסיבות, ממלאים את עץ חג המולד במתנות קטנות ובקישוטים נאים ובעיקר חוגגים את החג לבני הזוג, "כריסומאס" הוא חג חשוב ביפן.


יפן המסורתית היתה עד לפני מס' עשורים מדינה ממש סגורה ומסורתית. כיום יפן נפתחה לתרבויות העולם והפכה למדינה מודרנית שהישן והחדש מצויים בה כמעט בכל פינה. תהליך הפיכתה של יפן למודרנית לקח לא מעט זמן, והיפנים הכניסו את התרבות המערבית ושינו את המסורות שבה כדי שיתאימו להם. כך בדיוק נכנס ה"כריסומאס" לתרבות היפנית, אך לא הצליח להיכנס כחג דתי ונשאר כחגיגה בלבד. לכן רוב היפנים חוגגים את החג אך לא מחשיבים אותו כחג דתי נוצרי. מדובר על אירוע מסחרי מאוד ולא דתי, והרבה כסף מוצא על קישוטים, ארוחות ערב ומתנות.


הודות לקמפיינים מוצלחים שהחלו בשנת 1974, משפחות יפניות רבות בוחרות לאכול את ארוחת ערב החג בסניף של קנטאקי פרייד צ'יקן. קנטקי פרייד צ'יקן לארוחת כריסמס? ביפן התשובה היא כן. KFC כל כך פופולרית בעונת החג, שאת ארוחת Christmas Party Barrels (דליי עוף) של רשת המזון המהיר צריך להזמין בטוקיו חודשיים מראש. היפנים הפכו את אכילת העופות המצופים של KFC למסורת לאומית בחג המולד. הארוחות נאכלות ב-23,24 ו-25 בדצמבר, אך בייחוד בערב כריסטמס (24 בדצמבר).
הכל התחיל בתחילת שנות ה-70 כאשר KFC היתה חדשה בשוק, וכלכלת יפן היתה בשלב הצמיחה המהירה וקליטת מנהגים ותרבויות מערביים מסקרנים. התברר שזה היה עיתוי פז ל-KFC. האגדה בחברה היא שנציג של בית הספר המיסיונרי בטוקיו הזמין לחג דלי של עופות, בהעדר תרנגול הודו. ועובד בחברה הציע להפוך את המקרה הזה לקמפיין פרסומת.


בנוסף ישלחו היפנים כרטיסי חג מולד לבנים לחברים ולבני משפחה. לעומת זאת, מכרטיסים אדומים צריכים להימנע, שכן זה הצבע המסורתי להודעות על הלוויות. ודמותו המפורסמת של סנטה קלאוס הוחלפה בדמות בשם "הוטיישו", אדם ארוך זקן בעל שק גדול, שלו יש עיניים בגב – כדי שילדים יתנהגו בהתאם לידו ויזכו לקבל מתנות.

*התמונות בבלוג מרחבי הרשת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s