
עבור חובבי הריגושים, אין כמו הבלאגן שאתם מקבלים מרכיבה על רכבת הרים טובה או ג'טוקוסוטאה ביפנית. למרבה המזל, למי שמחפש את חיזוק האדרנלין שרק חולץ פקקים כפול יכול לתת לכם, יש במדינה טונות של רכיבות מרגשות (ולפעמים מפחידות).
קחו למשל את דולפין הרעם של טוקיו. החיה בגובה 80 מטר, שנמצאת באטרקציות העיר טוקיו כיפת הבירה, מציעה נוף עירוני יפהפה לפני שהיא צוללת דרך מרכז הגלגל הענק הגדול או אפילו דרך חנות הכלבו LaQua.
רוצים לעשות סיור ריגושים? הנה כמה מרכבות ההרים האהובות עלינו ביפן.
The Bandit (טוקיו)
עד כמה שה-Thunder Dolphin מרגשת, רכבת ההרים האהובה על טוקיו היא הבנדיט, שהייתה פעם המהירה בעולם. למרות היותה באמצע העיר, לרכבת ההרים יש משיכה מיוחדת כשהיא מתפתלת ומסתובבת דרך החלקים המיוערים של פארק השעשועים הנוסטלגי של ארץ יומיורי כמו נחש מכני ענק דרך יער.

The Steel Dragon (מי)
אנשים המתגוררים במי ובנאגויה יודעים הכל על אוסף התחתיות המדהים של Nagashima Spa Land. עם זאת, קשה לבחור רק רכבת הרים אחת להמליץ עליה, מכיוון שפארק השעשועים מתהדר בכמה מתקנים יצירתיים להפליא עם שמות שיתאימו.
מרכבת הרים שנקראת על שם סערה, אראשי, ועד ל-Acrobat בעל השם המתאים שתגרום לכם להתעופף כאילו יש לכם חבילת רקטות על הגב, לא חסרים שיאים שיסובבו אותכם לגמרי. אבל רק דרקון הפלדה 2000 יכולה לתבוע את התואר רכבת ההרים הארוכה בעולם.
הנתונים הסטטיסטיים שלה צריכים להספיק כדי לגרום אפילו לרוכב הקשוח ביותר לחשוב פעמיים: אורך 2,479 מטר (מספר 1 בעולם), גובה של 97 מטר (מספר 1 ביפן) וכ-3.5 Gs (בערך כוח G של אסטרונאוט) במעבורת חלל). כיבוש הדרקון הזה ידרוש אומץ של אביר!

Takabisha (ימאנשי)
אין טיול אמיתי של חובבי רכבות הרים ליפן בלי ביקור בפוג'י-Q, שיש בu כמה מרכבות ההרים השטניות ביותר על פני כדור הארץ. עם זאת, האטרקציה הגדולה ביותר של הפארק לפריקים של מהירות היא ללא ספק Dodonpa, שעונה על שאלה שכנראה רק סדיסטים שאלו: מה אם נשתמש באוויר דחוס כדי לגרום לרכבות לנסוע מהר יותר? לרוע המזל, נכון לכתיבת שורות אלו, הרכיבה סגורה כעת, ועתידה עדיין לא ברור, מכיוון שהיא הייתה כה מהירה שהיא הואשמה בשבירת גפיים של מספר רוכבים.
אטרקציית כוכבים נוספת היא רכבת ההרים "הממד הרביעי", Eejanaika, המסתובבת ב-360 מעלות כדי להוסיף רמה נוספת של חוסר התמצאות לאימה של המהירויות הגבוהות שלה, שמגיעות ל-130 קילומטרים לשעה. רכבת ההרים מפרסמת את עצמה כבעלת הכי הרבה סיבובים בעולם. עם זאת, נשאיר את זה לשיקולכם אם זה הופך אותה לאטרקטיבית יותר או פחות.
ההמלצה שלנו לטרור פשוט, תרצו לנסות את הטקאבישה הידועה לשמצה עם העלייה האיטית שלה לירידה תלולה של 121 מעלות שוברות שיא גינס. כאילו זה לא היה מספיק מפחיד, אחרי זה מגיעה סדרה של לולאות שמותירות אותכם מעורבלים לכמה ימים אחרי.

Hurricane (הימג'י)
Himeji Central Park מושך אוהדי רכבות הרים רבים בזכות Diavlo, המבוססת על רכבת ההרים הפופולרית באטמן בפארק השעשועים Six Flags באמריקה.
Diavlo היא דוגמה טובה לרכבת ההרים ההפוכה. היא מחוברת מעל ראשו של הרוכב, ומאפשרת לרוכבים להתעופף מצד לצד מכתפיהם לחוויה שונה מהדגם המסורתי.
למרות שדיאבלו הוא המפורסם יותר מבין השניים, הבחירה שלנו היא Hurricane, בעלת חולץ פקקים כפול מסתובב בראש ולופ-דה-לופ משולש-כפול. למרבה המזל, לאחר רכיבה על שתי הרכבות הללו, ב-Himeji Central Park יש כמה אטרקציות זואולוגיות מרגיעות, מכיוון שתצטרכו משהו כדי להירגע.

Gao of Greenland (קוממוטו)
גאו הוא האונומטופיה של טורף הנוהם ביפנית, והשם מתאים שכן הרכבת הזו תוציא את המפלצת שבכם, או לפחות תפחיד אתכם מאוד. בלי קשר, היא נכנסה לרשימה שלנו כי היא נראת כמו דינוזאור ודינוזאורים זה אדיר. דינוזאור אפילו מניע את גאו. הקפטן הפרהיסטורי לוקח נוסעים על גבו של סטגוזאורוס ושל טירנוזאורוס רקס ענק.
בעוד שיש רכבות הרים מהירות יותר ברשימה, גאו ראויה למקום שלה לאורכה העצומה: 1.66 קילומטרים באורך. אפילו עם מהירות מרבית של 61 קמ"ש, הנסיעה נמשכת כמעט 4 דקות, מה שנותן לכם המון זמן ליהנות מהחוויה.

*התמונות בבלוג מרחבי הרשת