הקהילות היפניות הגדולות מחוץ ליפן

מי שביקר במדינות שונות ברחבי העולם בוודאי נתקל בשכונות כמו צ'יינה טאון או ליטל איטלי בהן יש ריכוז גבוה של מהגרים מאותה מדינה. שכונות כמו יפן הקטנה או ג'פנטאון כבר יותר קשה למצוא.
ואכן אחוז היפנים אשר חיים במדינה אחרת נמוך מאוד, בוודאי בהשוואה לאחוז הסינים המהגרים למדינות אחרות. יש כ-50 מיליון מהגרים סינים לעומת 3.6 מיליון מהגרים יפנים.
מרבית המהגרים היפנים נתקלו בקשיים רבים בתקופת מלחה"ע השניה כאשר יפן לחמה לצד גרמניה והיתה חלק ממדינות הציר. במקרים רבים כלאו את המהגרים היפנים, החרימו את רכושם והם עברו התעללות קשה לאורך תקופת המלחמה.
למרות הקשיים הצליחו הקהילות היפניות מחוץ ליפן לשרוד ואפילו להתפתח ולשגשג והיום מדובר בקהילות חזקות ומצליחות במדינות בהן הן חיות.
אז איפה אפשר למצוא קהילות יפניות מחוץ ליפן?מהגרים יפנים1
ברזיל- המדינה המכילה את כמות המהגרים היפנים הגדולה ביותר, עפ"י הערכות מדובר ב-1.5 מיליון יפנים.
ההגירה לברזיל החלה בשנת 1908 והיפנים הגיעו לברזיל לעבוד בחקלאות בשכר נמוך ולאט לאט השתפר מעמדם.
בתקופת מלחה"ע השניה נאסר על היפנים שחיו בברזיל לדבר ביפנית והם נאלצו ללמוד פורטוגזית.
כיום מרבית בני המהגרים היפנים נטמעו היטב בברזיל ורובם אפילו לא יודע יפנית אך כן מכירים את התרבות היפנית וניתן למצוא בסן פאולו (בה חיה קהילה יפנית גדולה) אזור יפני עם מסעדות יפניות רבות ואפילו פסטיבל בסגנון יפני המתקיים בעיר.
גם ביפן חיים ברזילאים רבים והם מייצגים את הקבוצה הלא-אסייתית הגדולה במדינה.
ארצות הברית– ניתן למצוא קהילות של יפנים בקליפורניה, וושינגטון ואורגון, אך הקהילה מהגרים יפניםהמשמעותית ביותר נמצאת בהוואי בה כשליש מהתושבים מחשיבים עצמם כצאצאים ליפנים. לתרבות היפנית השפעה גדולה בהוואי. אחד המאכלים הפופולאריים בהוואי הוא ה-ספאם מוסובי המורכב מחומרי גלם מהוואי ונעטף באצות נורי בסגנון יפני.
פרו- המדינה הראשונה בדרום אמריקה אליה הגיעו מהגרים יפנים בשנת 1899 וגם המדינה הראשונה מדרום אמריקה שהחלה לקיים קשרים עם יפן.
בתקופת מלחה"ע השניה הוגלו היפנים שחיו בפרו לארה"ב ורק מעטים חזרו אליה בתום המלחמה, אלו שחזרו הקימו בפרו קהילה מצליחה.
הצאצא המוכר ביותר לבן מהגרים יפנים הוא אלברטו פוג'ימורי שהיה ראש ממשלת פרו בין השנים 1990-2000.

מהגרים יפנים2

פסטיבל פריחת הדובדבן בקליפורניה

כתיבת תגובה