ההצלחה של חנויות הכלבו ביפן

יפן היא גן עדן עבור חובבי השופינג, עם שפע של חנויות המוכרות הכל, החל ממזכרות מסורתיות ואוכל מקומי ועד מוצרי אלקטרוניקה, מותגי יוקרה זרים ומקומיים, חנויות 100 ין ועד לחנויות יד שניה.


קניות ביפן הן בדרך כלל חוויה נעימה, אנשי המכירות אדיבים, ידידותיים וקשובים, ומקפידים על מתן שירות לקוחות ברמה גבוהה.
יפן ידועה בחנויות הכלבו הגדולות שלה, הן פועלות בדרך כלל בבניינים שגובהם חמש עד עשר קומות. הן מספקות חווית קנייה חד פעמית עם מגוון רחב של מוצרים ,בעיקר מותגים ידועים יותר וסחורות באיכות גבוהה. בהתאם, המחירים הם יקרים יותר מהחנויות הקטנות.


חנויות הכלבו הראשונות ביפן הוקמו בראשית המאה העשרים. לפניהן היו חנויות קימונו, שסיפקו מוצרים שונים ובעיקר מוצרי יוקרה ופאר לעשירי העם.
חנויות הכלבו היפניות היו בעבר הצלחה גדולה אך עברו תקופות קשות בגלל ההאטה הכלכלית מאז שנות התשעים ובגלל התחרות עם רשתות אחרות.
רוב חנויות כלבו מסודרות בצורה זהה: מחלקת המזון נמצאת במרתף ויכולה להוות אטרקציה בפני עצמה בגלל המגוון הרחב של מעדנים יפניים, ממתקים, קינוחים ועוד המוצגים לראווה בצורה אסתטית ומעוררת תיאבון.


בגובה הקרקע נמצאת בדרך כלל מחלקת הקוסמטיקה, בה מוכרים מותגים מפורסמים רבים ומוצרי קוסמטיקה מקומיים.
הקומות הבאות הן מחלקת נשים, גברים וספורט ובקומה העליונה קומת מסעדה עם מספר רב של מסעדות המגישות סוגים שונים של מטבח יפני ובינלאומי, במחיר סביר.
בחלק מחנויות הכל-בו  יש גינות גג הפתוחות ללקוחות, ובקיץ הן משמשות כ Beer Garden
חנויות כלבו יפניות מפורסמות בזכות שירות הלקוחות שאין שני לו. מי שמבקר בחנות כלבו גדולה רגע לפני פתיחתה רואה את עובדיה עומדים בשורה מסודרת, ומחכים לקבל את פני הלקוחות.


בעבר חנויות הכל בו היו ידועות גם בזכות בנות המעלית, צוות של נשים, לבושות בקפידה במדים מסודרים עליהן הוטלה המשימה לתפעל את המעלית ולעזור ללקוחות לצאת בקומה המבוקשת. בשנים האחרונות תפקידן של בנות המעליות פחת  משמעותית אך עדיין ניתן למצוא אותן בכמה מהחנויות הגדולות בטוקיו ובאוסאקה.


את חנויות הכל בו אפשר למצוא בכל עיר גדולה ביפן, החנויות ממוקמות בדרך כלל במרכז העיר או סביב תחנות רכבת גדולות.
חנויות כלבו פתוחות מדי יום בשעות 10:00-20:00 ופתוחות בסופי שבוע ובחגים לאומיים (למעט 1 בינואר כאשר חנויות רבות נסגרות.

כלבו11

כתיבת תגובה