קתדרלת מרי הקדושה אוטומה טוגה

מיסיונרים קתולים החלו לראשונה להפיץ את הנצרות ליפן במאה ה-15. עם זאת, בסוף ה-1500 ותחילת המאה ה-16, מתחים פוליטיים ופחד הניעו את השוגונאט של יפן לגרש מיסיונרים ולאסור את הנצרות. חוזרים בתשובה שסירבו לוותר על אמונתם עונו עד שחזרו בשאלה או הוצאו להורג. כדי להימנע מרדיפות, נוצרים יפנים החלו להתפלל בסתר.

כמאתיים שנה מאוחר יותר הוסרו צווים שהגבילו את הגישה של זרים ליפן, ומספר מצומצם של כנסיות נבנו כדי לשרת תושבים זרים. אירועים אלה הניעו כמה נוצרים יפנים לצאת בשקט מהמחבוא. עם זאת, האיסור על הנצרות עדיין לא הוסר, ולכן אלה שגילו את עצמם נעצרו.

לאחר מכן, 153 נוצרים מנגאסאקי נכלאו בTsuwano בגין "חינוך מחדש". תחילה ניסו סוהרים לשנות את אמונתם של הנוצרים באמצעות הרצאות, אך נעשה שימוש ברעב ובעינויים כאשר אלה נכשלו. 37 מאלה שנשלחו לטסוואנו מתו עקב הטיפול בהם, וכיום 37 אלו ידועים כקדושי טסוואנו.

אלה ששרדו מהכלא שוחררו ב-1873 לאחר ביטול האיסור על הנצרות.

שטח הקתדרלה

כל אחד יכול להיכנס היום לקתדרלה של Otome Toge Saint Mary כדי להתפלל או לצפות באמנות. חלונות ויטראז' וציור קיר מתארים סיפורים של קדושים בודדים.

בחוץ ניצב פסל של מרים הבתולה ויאסוטארו, אחד מהקדושים המפורסמים ביותר. אומרים שמריה הבתולה ביקרה אותו כמה לילות לפני מותו של יאסוטארו ונתנה לו חברה. זו הסיבה שהקתדרלה מוקדשת היום למרי.

בסמוך, שביל דרך היער מוביל עולי רגל דרך תחנות הצלב לפני שהם מגיעים למקום הקבר של הקדושים.

שטחי הקתדרלה הם גם האתר של פסטיבל Otome Toge, אחד מהאירועים השנתיים המרכזיים של טסוואנו. ב-3 במאי, תהלוכה הנושאת פסל של מריה הבתולה מתחילה בכנסייה הקתולית טסוואנו ומסתיימת בקתדרלת מריה הקדושה. אחרי התהלוכה הזו מתקיימת מיסה חיצונית המכבדת את אלה שנכלאו פעם.

דברים לדעת

ביקור בקתדרלה ובמוזיאון

Otome Toge Saint Mary's Chapel ממוקמת ביערות המקיפים את טסוואנו ונגישה דרך שביל קצר. רצוי לנעול נעלי הליכה נוחות בעת השימוש במסלול זה.

בעת כניסה או יציאה מבניין הקתדרלה, סגרו את הדלת היטב מאחוריכם כדי להימנע מכניסה של חרקים או חיות בר.

בעת הליכה ביער, היו ערניים. אפשר להיתקל בנחשים ובבעלי חיים אחרים.

מידע נוסף על קפלת Otome Toge Saint Mary's and the Martyrs of Tsuwano ניתן למצוא במוזיאון החינמי שליד הכנסייה הקתולית טסוואנו. ספרים על ההיסטוריה הזו שנכתבו באנגלית וביפנית מוצעים למכירה בחנות המוזיאון.

אם אף אחד לא נמצא בחנות המוזיאון בזמן ביקורכם, נא להשאיר כסף עבור פריטים שנרכשו בקופה.

*התמונות בבלוג מרחבי הרשת

כתיבת תגובה